lördag, januari 12, 2008

Nu är jag trött

Efter jag fått i mig middag fick jag en nytändning (fattar inte varför min lunch alltid tar musten ur mig, men inte middagen - det kan inte vara själva maten!). Jag tog mig samman och har skrivet för fulla muggar och lyckats få ihop 5,5 sidor totalt (d v s 3,5 efter kl 7) och nu lyckats täcka syfte/metod samt nästan hela den teoretiska bakgrunden. Helt ok. Imorgon har jag visserligen massor kvar att göra, men det kanske hjälper att jag inte ska till biblan på morgonen? Imorgon måste jag: a) skriva sista avsnittet på bakgrunden (och läsa in den... först), b) sammanställa och formulera analysen av propositionerna, c) analysera prejudikaten OCH sammanställa och formulera denna analys(!), samt (d) skriva en avslutning (slutsats/sammanfattning) och en liten inledning. Sedan måste jag fixa allt småkjafs som färdig källförteckning, innehållsförteckning OCH komma på en bra titel. Ok, det känns lite tufft, men det är bara att göra sitt bästa. Min plan är även att tidigt måndag morgon ta mig till grupprummet på Gamla Kirurgen och använda mig av superduperrättstavningsprogrammet där. Därför vill jag var FÄRDIG imorgon kväll. Men nu ska jag sussa sött. 

Inga kommentarer: