måndag, januari 07, 2008

Mulle Meck

Det är jag det. Efter att jag ätit lunch skulle jag (för att få igång energin igen) ta mig en Wiipaus. Men det ville sig inte. Konsolen är inhandlad i Sverige där man har annorlunda kontakter än här så vi måste använda en slags konverterare för att få ström till apparaten. Den vi har (endast en som går mellan mobiltelefonladdare, DVD, Sega Mega Drive, hårtork, gamla laptopen osv) har meckat sedan den var ny. Den glappar och vanligtvis får man pilla en del innan den fungerar och sedan se till att inte flytta på något - för då är det bara att börja om från början. Så skulle allt kopplas i och det ville sig verkligen inte. Jag testade mina bästa juckningstekniker, men nada. Muttrande mejlade jag Linus och tyckte vi kunde skaffa en ny. Men så tog min praktiska och meckaranda över. Jag skruvade i sär hela skiten. Tog loss smådelarna. Blåste och fipplade lite. Skruvade ihop allt igen så hårt jag kunde. Bytte säkringen i den. Och Lo and behold! Den fungerar som en dröm nu. Inga akrobatiska justeringar här inte. Så jag fick spela lite tennis och göra min dagliga fitness. Blev tacksamt yngre igen efter att ha åldrats sist. Men är ännu inte nere på 28...

Inga kommentarer: