fredag, januari 11, 2008

Svårare än jag trott

Sitter och analyserar på vilket sätt "rättskälla" används i mitt material och det var svårare än jag trodde. Dels så har man väldigt lite att utgå ifrån, kontextuellt, så det är svårt att vara säker vad de menar. Sedan blir kategoriseringen vansklig på grund av av osäkerheten i första led och på grund av att användningen ibland svävar emellan dem, överlappning helt enkelt. Men det blir lite enklare ju längre jag kommer, bl a eftersom jag kan identifiera samma typ av konstruktioner gång på gång och de då läggs i samma fack. Det är nästan så man kan se ett mönster. Men jag har bara tagit mig igenom 15 propositioner än så länge så jag har mycket arbeta kvar att utföra. Menmen. Så länge jag klarar av detta moment idag så kan jag fixa bok imorgon och börja skriva. Jag tro faktiskt att mitt metodavsnitt kommer te sig rätt naturligt för ovanlighetens skull, tyvärr kan jag inte stödja den helt i allmänt accepterade teorier. C'est la vie.

Inga kommentarer: