fredag, januari 11, 2008

Dagens strategi

Är som vanligt trögstartad och ställde tom om väckarklockan så jag fick en timme till imorse, men nu ska jag vara flitig. Har bestämt mig för att faktiskt använda de typer av betydelsebestämning som identifierats i det exjobbet jag hittade (han har gått igenom massor av doktrin av olika slag och analyserat och även om skriften inbland blir repetitiv så verkar arbetet vara gediget och de olika välgrundat) som ram för min genomgång av materialet jag samlade igår. Jag kan rimligen inte själv gå igenom allt det material som behövs för att komma på egna kategorier och någon nytta ska man väl ha av andras akademiska arbete. Det är skönt att ha fattat det beslutet. Nu är det bara att göra också. Om jag ska skippa något av materialet som för gammalt återstår att se. Det enda jag inte kan bestämma mig för är om jag ska ta mig in till stan idag (skulle föredra imorgon) för att hitta en bok. Det verkar finnas två huvudgubbar som diskuterat rättskällor i Sverige på sistone och den enas senaste bok har jag, men inte den andras, och det vore bra med lite mer direkta källor. Men jag har ingen lust att ta mig till juridicum före 12 och det är det som skulle behövas för att annars kunna beställa den från UB Magasin ifall den inte finns på juridicum. Kanske ska jag bara beställa direkt. Får se om funktionen är igång idag. Nu tar jag sats.

Inga kommentarer: