lördag, januari 12, 2008

Det fungerar

Jag har faktiskt lyckats få en del gjort! Jag har skrivit två sidor (syfte + metod) och ändrat min disposition. Det flöt på bra när jag skrev och det var en oerhörd lättnad. Har nog kommit fram till att det jag tycker är jobbigast med ett sådant här arbete är a) referenserna - att ha koll på var ifrån man fått något och se till att hänvisa till källa b) inläsning - det tar en ohyggligt långt tid att ta till sig materialet, speciellt när man inte vet vart det bär. Däremot är själva skrivande rätt trevligt och inte särskilt ansträngande och analysen kräver väl mer men sitter inte särskilt långt inne. Nu ska jag fortsätta eftersom ätit lunch. Frågan är bara vad som är bäst att göra? Läsa lite i den nya boken? Analysera praxisen? Sammanställa gårdagens analys så att den kan redovisas? Skriva om det jag läst in mig på? Är mycket glad att det fungerat idag. Känner mig för första gången på länge som om jag faktiskt inte är så dum - och det är en lättnad. Men är lite, molande orolig för att tiden är för knapp.

2 kommentarer:

Lovisa sa...

Vad roligt att det känns bra idag, heja dig, det kommer att gå strålande! KRAM

Kristina sa...

tack