måndag, januari 07, 2008

Vardagen

Så var det måndag igen och en vecka kvar till uppsatsen skall in. Kämpar fortfarande för att hitta koncentrationen och en känsla av att jag faktiskt kommer att lyckas få ihop något. PM:et ligger fortfarande oskrivet, men det har jag bestämt får vänta tills på måndag. Parallella uppgifter fungerar inte just nu. Idag ska jag fortsätta att läsa in mig på ämnet, liksom imorgon. På onsdag bär det hem igen. Som alltid är det dubbla känslor som regerar. Skall dels bli skönt eftersom jag har mina fina vänner där och det känns som  om jag måste vara i Lund för att avsluta och få ordning på denna del av mitt liv. Men så känns det också oerhört pissigt att åka, lämna Linus och veta att vi inte ska ses på tre veckor. Och sedan vet jag inte NÄR i februari vi ses heller. Det är då flytten skall ske och en tenta ska skrivas. Men exakt när och hur är fortfarande obestämt... Tillbaks hit kommer jag inte förrän mot slutet av februari med all sannolikhet och då är det permanent. Ser fram emot det, har gjort det länge, men när det nu är så nära så är det också läskigt. Det kommer nog att bli mer omvälvande än jag tänkt. Och jag måste väl även tillåta mig själv att känna att det är stort och inte helt lätt utan att det betyder något annat än just det. Magen är inte helt lugn och jag bara hoppas innerligt att den närmsta månaden och mina uppsatser + PM skall gå vägen. Att jag inte kommer att passivt låta den rinna mellan fingrarna på mig.

Nu har jag haft min morgonläsning (nyheter, bloggar och skvaller). Nästa steg är ansikte och tänder sedan LÄSA. Håll tummarna för mig.

Inga kommentarer: