måndag, januari 14, 2008

Ett helvetesdygn

Ja, det blev inte så mycket bloggande igår. Varför det? Jo, därför att jag satt och arbetade intensivt på min uppsats mest hela tiden från efter frukosten till... en annan mycket tidig frukost. Jag har, under min Lundatid, lyckats undvika helnätter av skolarbete (teatern ja - inte skolan). Och det har jag varit glad för eftersom den typen av arbete sällan blir riktigt bra. Hur väl formulerar man sig egentligen i gryningen när man inte sovit på 20 h? Just det. Men, nu har jag lyckats kryssa av den Lundaupplevelsen (missförstå mig rätt; på KTH skedde detta hela tiden, men när jag var ung behövde jag knappt sova). Jag skrev och skrev, jag tänkte och tänkte, jag pulade och pulade och kl 5 på morgonen var jag fortfarande inte klar, men ändå redo att ge under några timmar. Slutanförandet behövdes skrivas och referenser hittas (på biblioteket) och texten genomläsas och justeras layoutmässigt. Men det bara gick inte då. Så jag satte väckarklockan på rigning och vaknade efter två timmars sömn för att sätta igång igen. Ingen frukost (hade ju trots allt ätit två knäckebrödsmackor vid 4) utan direkt till juridicum med dator och en att göra lista. Jag ägnade allt för mycket tid åt att försöka infoga ett titelblad utan att sidfot- och huvud fanns med där (SUCK) och fick sedan ihop en hygglig slutkommentar. Med andan i halsen sprang jag och letade rättsfallssamlingar för att kunna ange på vilken sida som begreppet fanns (vissa av referaten i databaserna sade inget om denna information). Jag lyckades precis få ihop det och pdf  så att jag hade några minuter på mig att skicka in. Men bäst som jag försökte koppla upp (brukar fungera alldeles utmärkt) bestämde sig min dator och det trådlösa nätverket att vara okompatibla. Arhhhhhh! Efter en 10 min försök att fixa det så gick jag på jakt efter läraren. Förhoppningsvis kunde det fixa sig ändå - jag kunde ju lätt bevisa att uppsatsen fanns klar på min dator. Och det gjorde det. Lite för lätt nästan. När man stressat upp sig för ngt så vill man inte att det ska visa sig vara en småsak... Men jag är ändå glad. Egentligen. NU är uppsatsen inlämnad och jag fullständigt slut. Vet dock inte om dte är en bra idé att sova, eller om jag faktiskt skulle lyckas att somna... Vi får se.

Inga kommentarer: