torsdag, januari 17, 2008

Spontant åt pipan

Hade tänkt försöka spontanåka till Sthlm över helgen för att få träffa Anna med familj och även gå på Olles kalas. Jag hade hoppats kunna få en biljett till vettigt pris på tradera under dagen. Men det sket sig totalt då priserna steg över min budget illa kvickt. Mitt sista hopp var väl egentligen morgonens tidigaste tåg, men den auktionen tog just slut över mitt budgetsträck. Funderar just nu på om nästa tåg är värt det... Måste liksom göra samma sak igen för att ta mig hem och blir lite stressad av hela bjudningssituationen. Jag ska tänka på saken tills om en timme. Kanske. Får se var priserna hamnat då. Tyvärr är min budget mindre för en senare ankomst till Sthlm. Blir liksom inte särskilt lång tid ändå. Och har en hel del som antagligen borde göras. Men tråkigt. Jättetråkigt. Speciellt då man (dvs planerande och kontrollerande jag) får för sig att spontanåka... Menmen. Jag antar att det är därför man kan få det så billigt - för att man intet vet. Är lite ledsen, men överlever.

Inga kommentarer: