torsdag, januari 17, 2008

Sista terminen :)

Kom nyss hem från opposition och inskrivning till examensarbete. Oppositionen var bra. Överhuvud taget var det intressant att lyssna på de andra och alla verkar ha gjort en ordentlig ansträngning vid läsning av sin oppositionsuppsats. En av de mer innehållsrika och konstruktiva seminarierna av detta slag. Var även mycket nöjd att man fick säga lite om vad som känts bar och fel innan. Att få kritik känns alltid mindre svidigt när man kunnat antecipera den och visat att "jag vet", utan att det blir defensivt. Den kritik jag fick var i stora drag mycket rättvis och jag kunde inte annat än hålla med - det mesta berodde på att jag feldisponerat tiden och trott att arbetet med materialet skulle vara lättare. Men det verkar iaf som att min opponent kunnat uppskatta det jag skrivit. Kursläraren höll med vissa av svagheterna (get in line!) men sa också att jag använt mig av en originell metod, som är svår och tidskrävande och att jag gjort detta arbete förtjänstfullt. Det kändes som ett litet erkännande iaf. Hade jag givit mig en dag till hade den varit bättre. Men en avslutning som skrivs på 30 min en halvtimme innan inlämningen efter i princip ingen sömn blir inte bättre än så här för mig. Så jag är nöjd. Får jag bara ihop PM:et så är kursen kirrad!

Det känns också jätteskönt att vara inskriven på exjobbsterminen. Sista terminen!!! OMG!

Inga kommentarer: