söndag, januari 20, 2008

Spel och portvin

Tillbringade gårdagskvällen i mycket trevligt sällskap. Linda inbjöd spontant till spelkväll och det blev det. Rikard, Linda, Jonas och jag spelade "Cluedo, möter I rosens namn, möter vem-är-vem", Riket och Ticket to Ride. Mycket skoj alltihopa, men bäst var nog Ticket to Ride trots att jag inte vann, ehuru jag låg riktigt bra till. Spelet går ut på att bygga tågbanor över Europa i enlighet med uppdrag man får. Poäng beror på sträckor man bygger, längsta sammanhängande sträcka, uppdrag avklarade och kanske något mer. Lite stressigt ibland - men roligt och oladdat. Funderar stark på om det inte vore något att köpa - spelet är inte språkberoende så man skulle kunna använda det i mitt snart nya hemland. Till spelandet blev det cheeeseballs, smågodis och för min och Lindas del portvin som är så fasligt gott. När jag efter ett cyklade hem var jag kanske inte riktigt så klar i huvudet som jag brukar vilja vara till hjuls. Men jag har iaf cykelhjälm nu för tiden.

Nu har jag slängt återvinning (trååååkigt) och bör få färdigt mitt PM. Måste ju lägga all energi på rättshistorieuppsatse nästa vecka... 

Inga kommentarer: