måndag, januari 21, 2008

Ska vi se om det går idag

Jag har ett PM som ligger och spökar. Det måste skrivas för att jag skall kunna avsluta höstterminens andra fördjupningskurs. Det handlar om 3-5 sidor text, svar på fyra frågor. Egentligen inte särskilt svårt alls, men av någon anledning så är den ogreppbar för mig och nästan jobbigare att få gjord än 20-sidorsuppsatsen jag just skrivit... Jag har inte varit flitig under helgen trots ambitioner att vara det. Jag har en ny 20-sidorsuppsats att ta tag i, men det känns svårt utan att ha avslutat förra kursen. Idag vill jag verkligen få den klar. Jag vill vakna imorgon och veta att jag iaf lyckats avsluta EN kurs förra terminen. Och PM:et behöver inte bli så bra, bara skrivet och godkänt. Inga höga krav. Men det tar ändå emot, trots stark önskan att få den klar. Idag ska bara handla om PM:et. Inget annat. Ändå ägnade jag den senaste timmen åt att komponera avtal till min utflyttning så att de finns att skriva ut och nyttjas. Å andra sidan kanske det blir lättare att finna ro om jag inte behöver tänka på de detaljerna. Flyttdetaljerna är nämligen ständigt närvarande i  mitt bakhuvud. FOKUS! Snälla... det är allt jag ber om: några timmars koncentration.

Inga kommentarer: