lördag, januari 26, 2008

Äntligen

Jag har lyckats ta mig igenom Magna Carta. Finally! Det tog längre än jag hoppats (det gör alltid inläsningen) dels för att jag varit oförklarligt trött, dels för att feodal rätt inte är mitt forte och alla dithörande termer förstört koncentrationen lite. Men nu är den klar och jag ska bara ta tag i allt annat material! :D Som tur är var detta den enda boken jag skulle läsa från pärm till pärm. Nu är det utdrag och kapitel som gäller, men jag får vara mer koncentrerad och anteckna. Har handledarmöte på tisdag (bästa handledaren någonsin - han svarar på mejl och är tillgänglig!) och vill ha kött på benen tills dess så att jag kan börja skriva samma dag eller på onsdagen. Som alltid tar det längre tid än tänkt. Har dock en vag deadline så det skall inte bli lika skyndat som sist. Nu lunch.

Inga kommentarer: