torsdag, januari 24, 2008

Jag måste lära mig

att sluta läsa folks kommentarer till artiklar. Jag blir ju bara förtvivlad över den okunnighet, och tvivelaktiga retorik som uppvisas där. Det är som när jag råkar höra Ring P1 eller läsa insändare. 

Jag önskar att det fanns lika mycket svenska TV-serier om rättegångar. Då kanske folk inte skulle utvärdera dem utefter det amerikanska rättssystemet. Det gör en viss skillnad. I Sverige har vi fri bevisföring och -prövning då beslutet fattas av en domare (med nämnd) medan man i USA har en jury som inte skall eller anses kunna värdera bevisningen mer än begränsat och därför får inte vad som helst läggas fram i rättegången. Det är en systemskillnad. Muttermutter.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Tittade in på Flickr och på dina fantastiska illustrationer. Varför har du inte detta som yrke, du är briljant! Hoppas allt är bra annars!

Kristina sa...

OJ! Tack. Vad snäll du är.

Lovisa sa...

Oh, ser plötsligt framför mig hur du kombinerar två av dina kompetenser: TV-serien Kristina åklagere.

Ps. Kul att man får se dina teckningar!

Kristina sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Kristina sa...

Haha! Det gick ju lagom bra för Marika Lagerkrantz på 90t(?). Men snygg titel :).

PS. Tack. Men det slår mig att de inte är så många. Får se till at vara mer produktiv. ;)

Anonym sa...

I mitt arbete skulle jag då och då kunna ha behov av en duktig illustratör. Är det någonting du skulle kunna tänka dig att vara intresserad av? Naturligtvis skulle du få betalt. :)