lördag, oktober 16, 2010

Sandalsol

Vilken lättnad! Solen skiner därute. Borde alltså kunna ha sandaler på mig när vi strax ska in till stan och kka Sechuanlunch med min vän Ben och hans käresta Mei. Igårkväll var såpass ruggigt att jag tvingade ned fötterna i de enda andra skor jag med nöd och näååe får plats i, im de är VÄLDIGT löst knutna: mina converse. Och det var inte nämnvärt bekvämt kan jag lova. Ajaj. Avdomnade tår och ömma fötter kom jag hem med.

Gårdagskvällen var mkt lyckad. Maten var god och sällskapet utmärkt. Roligt att vi fick tillfälle så här sent i graviditeten. Trots allt. Efter middagen stannade vi till ett slag på en pub och tjôtade. Det blev taxi hem strax efter kl 23 och det var skönt. Vid det laget var jag rätt slut.

Natten bjöd på enormt obekväm sömn. Det tynger nu rejält att ha bebis i magen som trycker op diverse känsliga organ. Kroppen gör ont av att ligga ned. Mkt opraktiskt. Nästan lite av en lättnad att gå upp när man fått till tillräckligt mkt sömn för att klara dagen.

Inga kommentarer: