lördag, oktober 02, 2010

Brunch & middagslur

Vi testade ett nytt ställe idag för brunch tillsammans med Chris - El Vergel nära Borough. Det var gott, inget exceptionellt, men trevligt och avsappnat också. Och rätt prisvärt. Även värt att notera att det var barnvänligt. Åt en 'Latinamerikans frukost' (bröd, kidneybönor, äggröra med salsa och chorizo samt te) och drack en jos till. Hade varit ännu bättre med lite mer salsa och kanske lite lime. Alla (utom typ en) som arbetade där var latinamerikaner och efter att ha hört en bordsgranne beställa på spanksa tog jag mig samma frihet. Alltid trevligt.

Vi promenerade sedan ned till London Bridge tillsammans med Chris och vi så lite mer tillfälle att samtala och umgås innan det var dags att åka hem. Väl hemma var jag så trött (sov lite så där) att jag tog mig en middagslur. Den varade tills sex, och då var det middagsdags. Lagade fishcakes som smakade gott men hade lite tråkig form. Tror de kan ha varit lite blöta och därför lite svårhanterliga. Ngn fantastisk yta blev det inte, men inte dum smak. Får nu se hur resten av kvällen spenderas.

Inga kommentarer: