söndag, januari 11, 2009

Världsherravälde

Har just spelat Risk för andra gången i mitt liv. Var lite skeptiskt då det sist var jättetradigt (hjälpte inte att ett drygo var fruktansvärt påfrästande och fnös skadeglatt var gång han tyckte man fattade ett dumt beslut) men jag har haft riktigt kul coh trevligt (Ticket to Ride är fortfarande bäst). Jag började storslaget och bra med rätt stabilt grepp om nord- och sydamerika men sedan blev jag allas attackobjekt vilket kombinerat med otur med tärningskasten ledde till min slutgiltiga totalförlust (enda person som åkte ut helt, uofs endast i sista omgången). Fem timmars spel fick vara nog, men vi har fått blodad tand och redan bokat nästa spelkväll.

Före spelandet åt Adrian, Zoë och vi lunch. Sunday Roast va tanken, men det blev (efter ett par omvägar) Dim Sum istället. Gott och lite annorlunda. EN alldeles , alldeles utmärkt söndag. Nästan Lundkvalitet. :)

Inga kommentarer: