lördag, januari 10, 2009

Usel tajming

Sitter och ögnar igenom guaridians hemsida och får ännu en bekräftelse på det jag sakta börjat smälta. Jag har valt (nja, valt och valt) en av de absolut sämsta tiderna att bli färdig med mins studier. Suck. Jag kommer verkligen behöva ta mig i kragen för att hitta ett arbete, och jag får nog nöja mig med obetald praktik till att börja med. Fan. Hoppas bara jag lyckas före detta årets (juni 2009) graduates börjar söka jobb annars blir det nog ännu tuffare. Oroande också när man läser att stor företag bara tittar på de fem britiska topuniversiteten. Hur "fint" Lund än är så kommer man långt ne dpå rangordningen här. Satan också. Är iaf enrmt tacksam över praktikplatsen jag har just nu. Måste bara ta och ägna mig heltid åt arbetssökande nu.

Inga kommentarer: