måndag, januari 05, 2009

Mr Thesis revisited

Senast på fredag skall seminarieexet av exjobbet lämnas in inför opponeringen 20-21 januari. Har därför satt mig ned med arbetet igen för första gången sedan början av november (då jag blev klar och var kräktrött på eländet). Känns bra att läsa igenom såhär efter så lång tid efetrsom jag fått lite distans (på gott och ont) men förskräcks över antalet småfel och onödigheter som sluppit igenom filtret (inte bara mitt!). Bra att jag får en chans till denna sista finputsning (kommer inte orka ngn ordentlig omskrivning), men tänker att om skaer slank igenom sist så slinker väl ne hel del igenom denna gång också. Varför kan man bara inte göra rätt en gång för alla? Jaja. Har en del kvar att läsa innan dagen är slut så jag återgår till det nu och tycker synd om den stackars sate som skall opponera mitt arbete och måste läsa igenom det.

Inga kommentarer: