tisdag, januari 13, 2009

I väntan på Sky

Vi har haft problem med vår kabel-TV sedan före jul, så skulle det äntligen bli fixat. I fredags fick vi besök av en kille som kollade mottagnigen. Inga problem. Det verkar vara lådan som krånglar (igen). Men jag lyckas fixa så att Sky (vårt kabelbolag) ska komma på måndagen och titta till det hela. Så igår vaknade jag i god tid för att invänta den sk "engineern". Klockan gick, ingen kom. Jag fick inte ens besked om NÄR ungefär han/hon kunde tänkas komma under dagen. Efter lunch ringde jag upp igen och fick iaf besked om att mellan 14-17 var antecknat för besök hos mig. Okidoki. Klockan gick, ingen kom. Är vid detta laget mondre imponerad. Vid kl 18 ringer jag på nytt (skulle iväg strax) och får beskedet att "ingejören" noterat att han varit här (om han kom in eller ej var en annan fråga). Dte kund ejag med all säkerhet säga inte var fallet. Och jag hade varit tillgänglig, det visste jag. Lyckades iaf få besöket ombokat och har nummer att ringa tidigare än nu. Tyvärr tycks detta hända ofta med detta bolaget. En jäkla tur att jag går hemma och ränner. :I

Efter väntan (kombinerad med lite artikelarbete) var jag på gymmet. Det blev 50 längder i simbassängen. Kund eblivit fler men fick ta en trafikstockningspaus i mitten. Hatar andra simmare. :) Nu är dte institutet som gäller. Tjing!

Inga kommentarer: