lördag, januari 17, 2009

Till Lund

Vi tog det lungt i fm trots prat om att gå till gymmet. Det blev istället GIlyxbrunch. Tågen var det sioså med idag så vi promenerade till Canary Wharf där jag skulle skriva ut mitt ansökningsbrev till ett jobb och få det ivägskickat. Fick sällskap till London Bridge vilket var trevligt.

Det blev lite fel med tåget till Gatwick dock. Köpte biljett iluckan och fick betala den dyrare med skickades till det billigare tåget (upptäckte jag för sent) som stannar MÅNGA gånger på vägen och tar lång tid. Det var dock ingen större fara. Flygplatser på lördagar är en dröm av trängsellöshet. Jag gled genom säkerhetskontrollen hur snabbt och smidigt som helst (har dessutom ruton på det där nu). Kunde i lugn och ro handla "tax-free", köpa tidining o lite färdkost samt besöka toaletten lagom till min gate annonserades. Satt inte länge innan jag fick gå ombord och flygningen gick hur bra som helst (vad mkt bättre easyjet är än ryan!). Snabbade mig på när jag väl landat och han med tåget 10 min senare från KAstrup. Sedan slutade den smidiga resan. Vi satt i ca 20 min o väntade på startsignal utanför Malmö. Tåget jag satt på visade sig (när jag gått ur) så småningom bli nästa tåg till Lund. Men sedan skulle vi vänta in div tåg och vi om skulle t Lund rekommenderades att hoppa på ett pågatåg. Det hela slutade med att dte tog mig ca 45-60 min längre att ta mig till Lund än det brukar. Jag hann tack o lov innan Malmborgs stängde så middag fick jag.

Nu har jag småpratat lite med mina kära värdar och är rätt nöjd med att vara på plats.

Inga kommentarer: