måndag, januari 19, 2009

Sköna Söndag

HAr gått upp så i att vara tillbaks att jag helt glömt bort bloggen. Jaja. Lite ska ni väl få sukta? (haha) Passade på att sova ut lite (till halv elva) vilket var väldigt skönt. Det blev frukost i sällskap av värdparet innan jag gav mig ut på staden. Först o främst ville jag få mitt exjobb och det jag ska opponera utskrivet. Det gick lätt på ett söndagsöppet juridicum (det bästa med stället är öppettiderna, de generöstaste i lund antagligen) och den utskriftkredit jag ackumulerat under året.

Med dessa luntor papper begav jag mig sedan raskt till Espressohouse där jag bestämt spontanfika med Lovely Lovisa SÅ mkt bra i den meningen jag saknat: spontanitet (svårt i en storstad), fika (inte riktigt samma sak i london) och Lovisa (best outbytabrt av allt). Uppdatering och kaffe, en titt på det nya palatset utifrån och ett löfte om morgondagen fick jag innan jag sa hej och gick vidare till Malmborgs.

Inhandlade varor för att laga Flygande Jakob, dumpade dessa i lägenheten och sprang tillbaks för att hämta ut ett paket (posten är öppen på söndagar!). Äntligen har iaf jag fått Linus julklapp. En jäkla otur resulterade i att fårskinnsofflorna aldrig kom fram under den långa tid vi var i Stockholm så mamma fick vidarebefodra dem. Bättre hit än till England rent kostnadsmässigt. Och så kunde jag få mina fingervantar osså. Efter inhämtat tillstånd har jag lånat tofflorna o måste säga jag är nöjd me inköpet. :) Varma o sköna. Smaskig middag (ja, jag får säga det själv) följdes därpå av TV-titt, bl a Stormrider som var alldeles lagom och även underhållande på sitt sätt. Skönt att slappa.

Inga kommentarer: