fredag, januari 23, 2009

Lamslagen tågtrafik

Då jag viste att det varit strul på vägen till Lund såg jag till att ha riktigt goda marginaler (trots att jag redan var incheckad) på vägen till KAstrup. Och dte var ju väl det då jag upptcäkte att inga tåg gick fram till öber en timme senare när jag kom fram till stationen. Tydligen var tågtrafiken i hels södra sverige nere (nu vet jag pga trafikcentralsteknikfel). Fick en lätt panikkänsla, men fick besked att om jag tog mig till Malmö (taxi & resegaranti) så gick tågen därifrån. Hellre än taxi ringde jag Sofia (som får milersättningen) som var underbar och körde mig till Malmö C (tack också till Alex för billån). Jag kom fram och hann precis med ett tåg till CPH, inte mkt senare än mitt tåg skulle ha gått från början. Vilken lättnad!

Väl framme på Kastrup var jag nästan misstänkt lugn. Åt lite på BK, spatserade genom säkerhetskontrollen och var ytterst hjälpsam och okinkig när de var tvugna att kontrollera min packning mer noggrant. Efter lite ögonshopping drog jag mig till gaten (som redan var annonserad!) och allt gick så smidigt så. Easyjet är en sådan fröjd att resa med, speciellt i jämförelse med Ryan dessutom. Med en ny spännande bok var den dryga 1,5h resan väldigt lugn. Framme i Gattwick fick vi vänta med att komma av då en sjukvårdare var tvungen att komma ombord för att ta hand om ett barn som blivit sjuk under resan. Gick ändå rätt fort och jag hann med ett tåg in till London Bridge väldigt snabbt. Måste säga att Gattwick-resor är riktigt smidiga. Bäst efter LCY. Tog mig inte lång tid att vara hemma där te och macka var just det jag behövde. Ja, utöver att terse min äslkling så klart.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det var nog tur att du inte tog taxi, hörde på rdion nu att SJ inte betalar ut några pengar för gårdagens stopp!
Kul att du hade en bra resa!

Kram Anna

Kristina sa...

Såg ngt om det på dn och sydsvenskan. iofs skulle jag fått pengar av skånetrafiken, men ändå. Tillsvidare var det nog dte bästa. Betydligt trevligare osså.

Kram på dig!