onsdag, september 02, 2009

Towern

Först hade vi tänkt att fara på Notting Hill Carneval. Det var trots allt första sommaren Som jag var i London över August Bank Holiday (trots att jag tillbringat stora delar av sommaren här sedan 2005). Men jag kände mig inte alls sugen på att trängas med folk så jag föreslog att vi skulle gå på Tower of London istället. Det är nämligen så att vi, som boende i Tower Hamlets (där Towern ligger & som ger kommunen dess namn) kommer in för ett pund istället för £17! Jag tänkte också att det var en rimligt fin dag och det KANSKE skulle vara så att det inte var så mycket folk där pga karnevalen... Och visst hade jag rätt! Detta vet vi inte minst för att det var rymligt på Towern och vi slapp köa (tom till kronjuvelerna!), utan också för att det sades av personalen flera gånger (både riktat till oss och till varandra). Mycket nöjd! Vi gick med på gratisturen med Yeomen Warderssom var mycket bra och lärorik. Rekommenderas. (Vår Warden tog även tillfälle att kommentera min båttröja samt min längd, fast på ett snällt sätt.) Efter turen tittade vi på kronjuvelerna (och jag tänkte på Gaslight!), tog en vandringstur kring the White Tower och längst med delar av muren. Vi var rätt nöjda efter ett par timmar och kände oss glada att vi kunde gå hem med vetskap om att vi lätt kan återvända om vi vill utan att ruinera oss. Hehe. Ps. Vi fick även se den enda och första kvinniga warden. Coolt!

Inga kommentarer: