onsdag, september 02, 2009

Lite fast

Har blivit lite tonårig litterturmässigt. Fick för mig att jag borde läsa Twilightbökerna. Jag brukar ju ändå ha viss koll. Så Linus beställde första boken åt mig och jag tänkte det skulle räcka rätt länge. Men icke. Av ngn anledning var det precis den typ av bok jag var sugen på just nu (romantisk, fantasy) så jag slök den första boken och var sedan lite rastlös (så jag såg filmen i väntan på nästa dos). När jag var inne vid Liverpool Street Station med Mia passade jag på att ta en titt in på WH SMith och se, där fanns nästa två böcker till rabatterat pris. Köpta och lästa. Nu vill jag ha sista boken också, men den har inte kommit ut i pocket i affärerna. Efter lite efterforskning och besök på två bokhandlar kom jag fram till att pocket kommer att kosta eller ta lång tid så jag hittade den billigaste inbundna tillgängliga (billigare t o m en pocketen eller de tidigare böckerna på stan) och beställde. Jaja. Jag borde veta bättre 30 år som jag är, men det är mycket roligare så här. :)

2 kommentarer:

Änton sa...

Konstigt vad den där Twilight-serien kan göra med en...

Jag är inne på nr tre och planerar att köpa första bästa version av nr 4 så snart som möjligt. Dom är ju så himla bra!

Har du förresten sett att hon har kommit ut med en ny, fristående bok som heter "Genom dina ögon" (sorry, kan inte originaltiteln)? Måste nog läsa den också...snart...

Vad tyckte du förresten om filmen. jag har inte sett den än och är inte helt säker på att jag vill. kan du ge råd?

Kram!
/Mona

Kristina sa...

Skönt att höra att jag inte är ensam! Känner mig ju som värsta tonåringen. :)

Jag har sett en bok, "The Host", måste vara den. Tänkte försöka hålla mig från att köpa den på ett slag. Blir lite mycket. Men kommer nog inte kunna hålla mig hur länge som helst...

Ja, jag har sett filmen. Två ggr... Är hemms sjuk och såg den nu i förmiddags. Den har sina sidor och är inte lika bra som böckerna, men den förstör inte utan är ett komplement, Och han ser ut som han bör. :) Ser fram emot att se New Moon i november.

Kram!