söndag, april 06, 2008

Till Primrose Hill

Vädret var så växlande när jag vaknade att vår promenad idé kändes tveksam. Därför fick Linus sovmorgon och jag fick för mig att baka bröd. Nybakt till frukost är aldrig dumt! Trots osäkerheten i väderleken beslöt vi oss för att chansa och påbörjade vår kanalpromenad som skulle ta oss till Primrose Hill och påhälsing os Chris, Adrian och Tim. Vi klarade oss till Angel, men då det efter vår tepaus på puben regnade iskallt titt som tätt och jag frös gav vi upp och tog bussen till Camden istället. Där letade vi mat innan vi gick vidare. Det blev ett trevligt Marockanskt ställe med INOMHUS servering i marknadsområdet. Mums för lamm tagine, hummus och mintte. Vi lyckades utan större problem ta oss upp till pågarna som bor i höghus strax ovanför Primrose Hill. De har fräschats upp så (iaf utomhus) att de är riktigt schyssta och läget var - underbart! Vi snackade och hade det trevligt innan vi tog en liten "kvällspromenix" till Primrose Hill parken där vi tittade ut över hela stan. Förtjusande!London weatherVi lyncades bjuda in oss på middag och efter kompletteringsköp lagade Adrian och Zoey pizza åt oss. Mumsich. När alla hade ätit blev det TP och det jättekul. Tyvärr hann vi inte spela klart (det var tätt mellan lget LinusochKristina och AdrainochZoey) för vi var tvugna att hinna med sista tåget hem. Tyvärr fick vi os en ofrivillig promenad från CW då DLR inte gick längre :( och då var jag förkylningskinkig. EN mycket lyckad dag. Trots vädret. Och nu snöar det. :'(

Inga kommentarer: