fredag, april 11, 2008

Småplock

Bestämde mig för att inte gå till biblan idag utan stanna hemm och fixa med diverse saker. Har lite att läsa hemma, behöver skriva lite saker och ordna lite praktiskt. Dessutom var det skönt att inte åka in idag. Kanske får jag till och med lite kreativitetstid över? I enlighet med denna mindre strukturerade dag försov vi oss så att Linus fick sticka till jobbet tan frukot (han äter där istället) för att hinna.

Igår var första kvällen på mitt "självständiga liv" här. Jag lämnade Linus hemma och träffade Sian. VI tog en drink (jag portvin) och pratade innan det var dags för film. Såg "Vanatage Point" och var underhållen. Aldrig uttråkad, men ngt stressad (den är intensiv). Schysst tittning. Älskar dessutom att de har studentrabatt på bion här. £5.50 är rätt schysst. Bäst var att jag kunde promenera till bion och sedan hem igen. Nästa gång tar jag kanske cykeln.

Inga kommentarer: