tisdag, april 08, 2008

Det blir inte alltid som man tänkt det

Med mina storslagna planer kom jag till biblioteket. Det började bra. Läste klart det avsnitt jag hade kvar i kapitlet från i fredags och läste (översiktligt) ett i en annan bok. Men så vid halvettiden... Mina pennor (alla) tog slut och min medhavda lunch visade sig vara frusen FORTFARANDE. Mindre imponerad insåg jag att det inte gick så jag kopierade ett kapitel som jag hade tänkt att läsa och packade ihop och stack hem istället (inte utan en sväng in på campusaffären där jag blev sugen på LSE-loggade prylar (ja, jag vet, jag GÅR inte där) och hittade mina pennor (jag MÅSTE ha pilot hi-tech 0,5 i svart och marint)). Väl hemma ställde jag mig att laga lunch i hungerdelerium vilken jag nu ätit mig proppmätt på. Störigt att jag inte sitter på bilan än, men efter undanplockning kan jag sätta mig och plugga. Det blir bra. Ändå. Trots att det inte var enligt plan.

2 kommentarer:

Sofia sa...

Ibland måste man frångå planen... och det verkar ju funkat bra det med!Ska bli roooligt att ses nästa vecka!!!!

Kristina sa...

Ska det VERKLIGEN. Hänga med Sofia! Jippi!