torsdag, april 10, 2008

EDM

Efter att ha läst ca tre timmar och ätit lunch däremmellan kände jag mig bara fasligt trött och oinspirerad. Och kall. Beslutade mig för att gå hem istället för att forcera det. Väl hemma passade jag på att göra ngt jag önskat länge, länge.

I februari hamnade jag under slösurfningsturer på diverse "öppna skissböcker"-bloggar (framför allt denna, men kolla även in detta.). Jag blev jätteinspirerad och ritsugen. Bl a köpte Linus pennor åt mig så att jag skulle kunna försöka utöva min kreativitet. Lite blev det av under semestern iaf... Men det var längesedan jag ritade "live" och pennorna krävde nya tekniker så jag är fortfarande mycket ute på hal is. Det var ett sidospår. Bland flera av de sidor jag hamnade på rubricerades bilder "EDM-challange no x". Det verkade vara någon slags ritutmaning. Varje nummer innebar att man skulle pröva på att rita ett visst objekt. Så småningom kom jag fram till avd EDM betyder, och blev lite sötsjuk, men då jag tycker idéen är bra så ska jag inte låta min äckelmaghet när det kommer till gulligheter förstöra. EDM står iaf för "Every Day Matters". Hittade tillslut en komplett lista på olika EDMs vilken jag sparade för framtida bruk. Och det är det jag gjort idag: min första EDM! Skulle vilja få en gjord i veckan iaf, men då jag lärt mig att måsten är dåliga på många sätt så kan det hända att det blir fler eller färre utan att jag tänker få dåligt samvete för det! Kommer, om jag inte skämms för mycket, att lägga upp dem på bloggen.

Så, voilà, min första utamning: Rita en sko!

EDM 1

2 kommentarer:

Sofia sa...

Du är så duktig Kristina!

Kristina sa...

Tack!