tisdag, april 08, 2008

The Model House Wife

Igår ägnade jag hela min dag åt hemmet. Jag veckohandlade, jag tvättade fyra tvättar och jag städade hela hemmet. Puh. Tradigt, men skönt att få gjort. Idag och resten av veckan är det studier som gäller. Jag ska alldeles strax gå till biblan. Och läsa! Och jag ser fram emot det!!! Mycket skönt. Nu på morgonen har jag dock hunnit med att leva upp lite grand till gårdagens standard. Jag har nämligen kokat en sats svarta bönor - några till veckans luncher, några att frysa in. Det ni! Och bokat tandläkartid. Lyckades få en under tiden jag är hemma en sväng (sådan tur). Men förfäras som alltid över priset. SEXHUNDRA KRONOR för kontroll och tandstensborttagning. Tur att jag går så sällan (fast ändå regelbundet) och att det aldrig brukar behöva gå längre än så (peppar peppar). Än lyser solen - får se om dte hålle ri sig till lunch. Då blir det eftermiddagspromenad.

4 kommentarer:

KarinSN sa...

Du är utmanad i min blogg :-)

Kram
K

Linda sa...

Husmor - en klart underskattad syssla ;-)
Jag rekommenderar frisktandvårdsgrejen (www.folktandvarden.nu) - anslöt mig sist och det är bra mycket roligare att betala 45 kronor i månaden än 600 på ett bräde (om än mormor betalat hittills). I och för sig kanske inte lönt nu när du bor i England osv, men kanske ändå - man ska ta hand om sina tänder :-)

uniquelyme sa...

Hittade hit via Karin. Men jisses vad snygga teckningar du ritar. Läcker stil, coolt motivval och poppig färgläggning.

Kristina sa...

Karin: snart. :) Kram!

Linda: jag har tittat på det flera ggr, men alltid räknat att dte inte lönade sig. och som du säger - nu är det ingen poäng. Husmödrar förenen eder! :) Kram!

Uniquelyme: TACK! Blir mycket glad för uppskattningen. Önskar bara jag hann rita mer. :)