torsdag, augusti 23, 2007

Ingen rök utan eld

Kom hem idag vid sju efter en eftermiddag på IKEA med Sofia (allt jag köpte var två par diskhandskar och två diskborstar) som jag tillåtit migsjälv efter att skrubbat köket renare än det varit på mycket länge. Skulle fort kolla en sak på datorn och rörde därför (lätt) vid den varpå den stängdes av. Har haft problem med batteri och sladd o tänkte att dte var det igen. Vickade alltså lite på sladden och försökte få igång maskinen på nytt när jag kände en lätt bränd lukt. Sniffade närmre på datorn och vände på den varpå jag såg rök stiga ur fläkthålet. Ahhhhhhh!!!! Sladdar ut med en jäkla fart. Lite senre kom jag även på att ta ut battertiet. Men läskigt var det. Och mytcket besvärligt. Behöver jag ny dator? Skulle en reparation vara värt det, eller ens möjligt? Vad skall jag göra tillsvidare - vill ju ha internet iaf? Efter att ha ringt Linus och Päronen la jag hela frågan åt sidan tillsvidare. INget jag kan göra just nu ändå. Åker ju till Orust imorgon med Lovisa. Jippijippijippi. Äntligen! Och de mest pressande internetproblemen löste sig så småningom. Och det kan jag tacka Sofia för som generöst lånat mig sin laptop ett slag. Vilka vänner!
Detta kanske är den perfekta ursäkten för en MacBook...

Inga kommentarer: