onsdag, augusti 22, 2007

Lite duktigare idag

Jag får väl erlänna att en del av denna dag också gått åt till nätsurfning. Men inte hela. Och jag har kommit igång med kökstädningen. Det går långsamt med nogrannt fram. En sak är säker när dte kommer till kök med riktigt dålig ventilering: damm och fett. Svårt att få bort, kladdigt och äckligt är vad det är och ännu mer efter att ha fått vila ifred i fyra månader. Har man dessutom omolade furhyllor (ibland får man vara mer ekonomisk än estetisk) så blir dte ännu värre. JAg fortsätter imorgon.

På eftermiddagen hade jag det stora nöjet att få umgås lite med Rikard i hans nya lya. Underbar balkong med utsikt över centrala Lund, kvällsol och ackompangemang av domkyrkoklockorna. Sitter man där, äter pepparkakssockerkaka och pratar med en god vän blir det ännu bättre. TACK!

Igår kväll började jag förövrigt läsa en tunn volym i komarativ statsrätt som jag har kvar sedan första terminen. Jag läste ett antal kapitel och känner mg dönöjd över mina fördjupningsval i höst.

Inga kommentarer: