måndag, augusti 20, 2007

Bra länge sedan sist

Resultatet av flytt, föräldrabesök, tentaångest och avsaknad av internet hemma har gjort mig något mindre kommunikativ på sistone. Ska se om jag kan göra något åt saken. Nu är jag iaf tillbaks i Lund och det känns bara jättekonstigt. När jag gick av tåpget tänkte jag "här bor jag inte längre". Denna känsla förstärktes när jag kom in i mitt ack så bekanta men ändå främmande hem där jag, förutom en liten stund i juni, inte varit i på fyra månader. Istället har jag arbeta med att göra iordning ett annat bo. Oerhört otillfredsställande. Och trångt efter det att jag vant mig vid vår trea... Jaja. Jag änjer mig tids nog. Och det jag verkligen ser fram emot är att träffa alla de vänner som jag inte umgåtts med på så länge. Och saknat. Linda, Sofia, Rikard och Lovisa framförallt.

Imorgon skulle jag tentat Rättshistoria, men så blir det inte. Jag har nämligen under sommaren upptäckt EXAKT hur beroende jag är av föreläsningar för att läsa in ett ämne. Jag har läst och läst men jag känner inte att jag kan något. Särkilt inte tilräckligt för en tenta. Ännu mer eftersom jag hoppats få bra resultat. Alltså har jag beslutat mig för att fortsätta att läsa litteraturen under treminen, går på föreläsningarna i december och skriva tentan i januari. Inte idealiskt, men den bästa lösningen.

På fredag/lördag bär det av till Orust med Lovisa. Ser fram emot dte så jag nästan spricker. Behöver det eftersom jag just nu är labilt ledsen över att ha lämnat Linus i England och på nytt leva pendelliv. Även så ska det bli SUPERKUL!

3 kommentarer:

Unknown sa...

En kram från mig till dig. Anna

Lovisa sa...

Det ska bli så kul, ser framemot det så himla mycket!! KRAM

Kristina sa...

Ja!!!!