tisdag, augusti 21, 2007

Föräldrabesök- Första dagen

Efter ett par dagars intensivt iordninggörande (möbelihopsättning, möblering, småplock, städning, tvättning, matinhandling...) var det dags för mamma och pappa att komma flygandes. Jag hämtade upp dem vid Tower Hill och sdan bar det hem för att laga mat. Första kvällen tog vi det mest lungt.

På torsdagen så blev vi ÄNTLIGEN av med alla extramöblerna och tingen då Emmaus var och hämtade dem. Efter att inte fått något besked från köpare eller agenter beslöt vi oss sonika för att ge bort allting. Killarna från Emmaus var dötrevliga och tog med sig så mycket saker. Nu kunda man andas. Och när det väl var gjort kunde vi ge oss av. Mamma ville kolla lite i affärer så vi gjorde en traditionell londonbesöksgrej: Oxford Street. Det blev Marks & Spencer, Selfridges, HMV, Laura Ashley och Debenhams under eftermiddagen. Tyvärr fick vi bara napp på HMV (pappa fick en underbar DVDbox med sex Rogers och Hammerstein musikaler för £30 tidigare £79, jag en komplett Eddie Izzard box för £15!!!, trots att jag intet borde ha handlat. dssutom köpte jag tofflor - men de var jättebra så det är ok, typ).

Vi hade bestämt oss för att gå ut och äta på kvälleen och det blev Gaucho Grill som blev valet tillslut. Restaurangen ligger vid floden vid Canary Wharf och serverar Argentinsk mat - mest fiiiint kött. Och vi åt med besked. Ceviche som förrätt, mamma åt en balmhjärtesallad, och charrusco de chorizo à 300g (en köttbit som heter duga) med diverse tilltugg till huvudrätt. Jag avslutade med en dulce de lechefondue med frukt (färska fikon och jordgubbar, fritterade bananer och rostad ananas) och var MKT nöjd. Det var skönt att promenera hem längst med floden efter den måltiden. Väl hemma gjorde jag en magknipsupptäckt. När jag skulle kolla EXAKT när vi behövde vara på teatern nästa dag för att se pappas födelsedagsföreställning så upptäckte jag att den redan varit. Jag hade tagit fel på dag. Jag fylldes av ångest och ånger. Fy för fan. Jag fattar inte. Jag är e sådan person som kollar sina biljetter 10 ggr samma kväll och alltid försäkar mig om i förväg att jag inte tänkt fel. Förutom denna gång. Och då var jag fel ute. Så tråkigt eftersom det påverkade fler än mig själv: föräldrarna, syskonen, Linus... Försökte ordna upp det hela men Torsdagsföreställningen av Lady Be Good var den sista på ett slag och Macbeth var inte lika lockande. Vi får gå nästa gång helt enkelt.

Inga kommentarer: