tisdag, augusti 21, 2007

Museum, Sunday Roast, City och White Lady

Vi var bra aktiva även på söndagen måste jag säga. Vi började med ett ebsök till det utmärkta Museum in Docklands som beskriver utvecklingen av livet kring Themsen, speciellt i Docklandsområdet. Det är ett av det bäst upplagda museum jag varit på (mitt andra besök) och man behöver egentligen återkomma flera gånger. Som turär ger biljetten iträde i ett år. Eller så går man gratis om man är student. :) Vi var där under ett par timmar och vid ett var det lunchdags. Detta skulle göras på äkta engelskt vis så vi gick in på The Grapes på vägen till lägenheten och åt en Sunday Roast. Den var alldeles utmärkt (rostbiffen härligt rosa och grönskaerna (hörochhäpna) aldente. Mysigt och gott helt enkelt. Jag gillar vår pub. Vi vilade till lite hemma innan eftermiddagens äventyr i City. Vi gick i en relativ rät linje från Bank via St Paul's och Fleet Street till Savoy (med en detour i hemliga juristlandet Temple Inn som egentligen inte var öppet för allmänheten men vi ändå någorlunda legitimt kom in i). Vi såg massor av de små juvelerna som finns lite bortgömda i dennadelen av stan och fick en trevlig promenad. Vi var trötta när vi väl kom till Savoy, men det var inget som en White Lady på The American Bar (ursprungsbaren) inte kunde justera. Dessutrom hade de goda "gratis" tilltugg (så dyra som drinkarna är hade en mindre måltid kunnat vara gratis). Nöjda tog vi oss hem och åt såsmåningom lite kvällsmat.

På måndagen följde jag mamma och pappa till London City Airport (ca 17 min hemifrån) för hemresan. Efter lite strul med biljetterna (SUCK) och en persons försök att få förädrarna att ta lite av deras bagage (AS if) så lämnade jag dem. Snip snap snut så var besöket slut.

Inga kommentarer: