onsdag, augusti 24, 2011

Tänker inte komma med några ursäkter för att det varit så länge sedan sist. Så är det bara.

Körde Wii Fit idag för första gången på 48 dagar. Och fick det jag anat bekräftat. Jag är tillbaks på föregraviditetsvikt!!! Jippi! Mätte mig dessutom förra veckan och lår, överarmar bl.a. Är smalare än det varit sedan jag flyttade hit. Midjan har inte återhämtat sig helt, och det kanske inte är att räkna med om jag inte börjar träna magen... Och brösten är i en annan liga, men så ammar jag fortfarande. Måste säga att jag är grymmenöjd. Firade med ett yogapass på 22min och ör nu slut och mör. Ska försöka köra det oftare.

Annars då?

Jobbet: det går frammåt. Är intressant och stimulerande. Inser sådan tur jag har som faktiskt får syssla med det jag tycker är intressant. Och nu äntligen får jag betalt för det med! Ännu bättre blir det jobbmässigt när oktober kommer och jag får tre dagar på kontoret till att arbeta mina 2,5 dagar, dvs korta dagar men utan distraktion. Än så länge är det lite jobbigt med två långa dagar och sedan få till några timmar i veckan med jag är hemma med Albert. Semester har jag också haft. Betald! Mer om det nedan.

Sverigesemester: Det blev dryga två veckor i fosterlandet i slutet av juli, blrjan av augusti. De blev två nätter i Stockholm innan vi for på Norrlandsäventyr. Sex timmar på tåg t Östersund, två och en halv timme på buss till Hoting (INTE roligt) och sedan en timme i bil så var vi framme i Harrsjö, Västerbottens län. Vi var där för att vistas i svärfars föräldrahem, sista chansen, titta bland farföräldraarv och göra norrlandsaker. Det blev fem dagar utan natt, massor av fynd, hjortronplockning och -ätning, fiske (och ätning av gädda och abborre) samt en del prommenader i naturen. Mycket mycket trevligt. Myggen till trots. Efetr en lika lång tillbakaresa (fast denna gång på nattåg) fick vi en dryg vecka i Stockholm. Mycket familjeträff fick vi till, samt umgönge med vänner (t.o.m. Lovisa!) och firade Ls földelsedag. Trevligt och intesivt.

Besök: Vi har fått en del besök också. I början av juni var mor o far här och vi hade mycket trevligt. Bl.a. Kom vi iväg till Hampton Court och tog båten tillbaks. Lunch på Wahaca och middag på La Figa var oxkså lyckat. Helgen eft att vi kommit tillbaks från Sverige kom svärmor, svägerska och svåg på besök. En trevlig ocjh intensiv långhelg med Ticket to Ride sessioner. Sofia var dessutom här i maj! Även Lisa och Dave fick vi äran av. i juni. Skoj!

Albert: Underbara lilla son! Ingen rast, ingen ro, men desto mer skoj! Här kryps med racerfart och kryssas mellan alla verrtikala ytor. Läragåvagnen ör skojjig som bara den, svish!, men hörn är fortfarande ett hinder. Bottentänderna kom i maj/juni, och de övre håller just på att tränga igenom. Mat är enormt gott och det mesta slinkr ned. Bl.a. var oxtunga, hjortron och hemmagjord ärtsoppa succeer. De första trevande orden håller gör entré: nee (i kombination med huvudskakning), bapa, mama, dak. Används inte bara i korrekt sammanhang, men det har definitivt gjorts en koppling mellan ljud och mening. Vi har så roligt och skojjigt. Albert är dte bästa vi har gjort!

Nu ska jag tiTta på arrested development. Tjing!

Inga kommentarer: