måndag, maj 23, 2011

Första jobbdagen

Har förresten fått jobb. Mitt första kvalificerade BETALDA jobb. Är anställd på University College London på Constitution Unit som forskningsassistent. Har ett tvåårskontrakt under vilket jag kommer att delta i ett forskningsprojekt som ska underska parlamentets inflytande på lagstiftning. Så jäkla nöjd på flera nivåer. Deltidsjobb, vilket innebär att jag får både intelektuell stimulans, förvalta min utbildning och den tid jag ägnat åt att få erfarenhet sedan jag kom hit samtidigt som jag får kvalitetstid med min fine fine son. Underbart! T o m oktober är Linus dessutom pappaledig de två dagar i veckan jag jobbar på kontoret. Så inte bara får jag det jag vill och behöver, utan även son och make får det!

Det faktum att jag är hur nöjd som helst med situationen innebär dock inte att jag inte var lite smågråtig när jag lämnande min pojkar på väg till första dagen imorse. Det hela gick dock bra på båda fronterna. Lite matat är vi dock. Tyckte att det var ofantligt mysigt att komma hem och mysa med gossen, och är meget glad att jag har en heldag med honom imorgon.

Inga kommentarer: