tisdag, april 12, 2011

Späckat schema

Vi har haft fullt upp idag och båda är trötta därefter. Kom hemifrån runt 9.30 och gick till Baby Club i Wapping för att leka och träffa andra. Efter runt en timme där promenerade vi iväg (med blandad humör) mot London Bridge. Där träffade vi Helen som jag gick på högstadiet med. Lunch utomhus (Albert fick mango) och promenad till Tate Modern där jag tog amnings- och snackepaus följde. Fick så ta mig till Southwark tunnelbanestation för att hoppa på tåget hemåt. Hade nämligen tid att besöka ett dagis här i närheten. Linus tar två dagar i veckan från maj till oktober och jag börjar arbeta halvtid mot slutet av maj. När Albert är ca 12 månader blir det dagis för honom på halvtid. Har besökt tre dagis nu och har en del att tänka på. Vill nog besöka fler och sedan återbesöka med Linus de jag tykcer verkar bäst. Lite tidspress på att registrera sig är det dock då väntelista fort kan fyllas på. Skriver mer om det (hoppas jag) när vi kommit längre i processen. Efter det gick jag till Belgique vid floden och väntade in Tina som vi fikade med. Hepp! Hemma var vi till sex och kunde så prata med mannen i NYC innan det var dags för middag. Nu ska jag vila lite med bok, te och choklad innan det är läggdags. Imorgon är det fullt upp igen. Pust!

Inga kommentarer: