tisdag, juni 16, 2009

Summer Party

På tisdagen efter jag kom hem från Lund var det dags för jobbets sommarfest. Till denna inbjuds diverse dignitärer från parlament & statsförvaltning med entourage samt en massa akademiker. Jag hade försökt läsa in mig på vilka gästerna var för att kunna "networka" duktigt, men jag tappade helt lusten och minnet när festen skulle börja och gjorde mitt bästa för att udvika folk men ändå inte se patetisk ensam och rädd ut. Jag löste detta genom att sno till mig enhetens kamera och vara officiell konstitutionell paparazi för kvällen. Jag såg ut att ha en mening med min närvaro OCH slapp snacka! Lyckades till och med ta ett par bra bilder på vår direktör och Sir God, samt på Sir God och andra gamla godingar. (Han stod och snackade med den tidigare cabinet secretary och jag blev ombedd att ta en bild av denna maktkoncemtration. Dte ville sig inte riktigt, men så blev jag promtad att jag säkert skulle komma undan med att be dem ställa sig på rad för ett fotot. Och det gjorde jag! Till saken hör att när vi kollade igenom mina tidigare försök så ser man tydligen att Sir G vet vad jag håller på med och att han tycker lite synd om mig... han tittar rakt in i kamerna med en medlidsam blick!)

Bäst som jag fotograferade råkade jag inkräkta i ett smatal mellan två unga herrar och isen var bruten så då var det bara att tjattra på. Och hör och häpna. Den ene var en av de få personer jag kom ihåg från mitt googlande! Dels för han var från norden som jag. Men jag mindes också vad han gjorde och det tycks ha gjort ett visst intryck. Den ledamot av överhuset som han jobbar för kom så upp för att säga adjö varpå jag blev introducerad. Jag fick frågan vad jag gjorde och lyckades för en gångs skull fatta mig kort men med mycket innehåll (plugg, nuvarande jobb, arbetssökande). Ledamoten tyckte att jag och hennes assistent kunde snacka ihop oss - han behövde trots allt en ersättare när han valde att lämna dem! Kände mig lite pinsam (menade inte att ha vassa armbågar) men även lite uppspelt. Det visade sig att killen planerade att lämna sin anställning inom kort och han gav mig kontaktuppgifter att följa upp skaen med! Värsta nappet trots alla mina försök att undvika kontakter. Fortsättning följer...

Inga kommentarer: