söndag, juni 14, 2009

...min examenshögtid

Efter allt för många år på universitetet och 4,5 år juridikstudier (om man räknar emd statsvetenskapen, och den är del av min examen så...) tyckte jag att den examen jag tagit i februari (som avslutades med en uppsats som var klar i november) skulle firas med pompa och ståt, och det gjorde den. Vi fick (i alfabetisk ordning) tåga in i kyrksalen till "Pomp and Circumstance", lyssna på musik och tal (vissa mer lysande än andra och några en studie i ödmjukhet NOT), få oss tilldelade diplom (som var lite underliga, men fair enough) och sedan tåga ut igen till Triumpfmarshen från Aida (för visst avr det det?). Alldeles rätt nivå på det iaf och jag käne mig vederböligen firad. Ännu roligare åd så många nära och kära var där, fast jag ursprungligen tänkt att jag skulle gå själv. Tack!

Inga kommentarer: