söndag, juni 14, 2009

Möhippa

får man väl kalla det som hände därnäst. Till min överaskning (och den var inte angenäm, men kompenserades av det som följde) blev jag försedd med en ögonbindel utanför systemet på Måretnstorget. Jag bet ihop (bildligt och ordagrant) och följde mina kära vänner på en frd genom Lund som inte var helt klar. Inte förrän jag hörde det oerhört bekanta ljudet av en traxmaskin som man knäppte in koden i (och soms edan tjöt) och jag visste att jag var på hemmaplan: den kära borgen. Väl inne i hissen kunde jag satt rätt mycket på vart vi var på väg, och visst hade jag vunnit. Det blev bastubad och spring på taket i ett par timmar (med Pimm's & cider som förfriskning). Härligt, härligt! Tack för det. (Och anledninge till att jag förlät ögonbindeln.) Från boren gick vi hem till Linda där vi fick mumsig grekisk yogurt med frukt coh honung och vi kunde ta igeno oss. Sedan följde en shoppingtur på Malmborgs för middag som vi ahde hos Lovisa. Det blev lite tapasaktigt till huvudrätt och chokladpudding till efterätt (mums!) samt en del drikar (mest Lovisas applevodkacaiphrinia), men framför allt umgicks vi och hade enormt tervligt udner kvällens lopp (som inkluderade en tripp till STadsparken för gugning och lek på lekplatsen). Jag hade jättetrevligt och det var alldeles rätt nivå, typ, och tackar mina kära vänner för denna dag.

Inga kommentarer: