söndag, juni 22, 2008

Lugn och ro

Vi har varit riktigt slöa i helgen. Känns dte som iaf. Fast dte slog mig just att jag knappt satt ned igår förrän rätt sent på kvällen. Jag satte nämligen upp hyllorna vi inskaffat att ha vid skrivbordet. Det var en del drama då jag upptäckte (efter att jag satt upp konsolerna för tre hyllor på högra sidan) att det ställe där de vänstra konsolerna skulle sitta, där satt en stålbalk i vägen. Som tur var kunde vi låna en såg från receptionen och fick upp allt ändå. Ser inte RIKTIGT lika bra ut som det skulle gjort, men ändå. Kvällen avslutades med glass (Fossil Fuel - en lyckad kompromiss mellan Fhish Food och Cookie Dough) och cola.

Idag har vi också varit rätt lättjefulla, men iaf tagit en tur utomhus. Det blev en promenad till och från Canary Wharf då vi nästan blåste bort (typ) för oj vad det blåst idag! Jag började även fixa i bibliotket (som vi valt kalla arbetsrummet/gästrummet), men det har inte helt avslutats... Är just nu mest sugen att se på Rear Window. Vi inskaffade nämligen en Hitchcockbox med inte mindre än 14 filmer (och många av dem de riktiga klassikerna! fast han regisserade ju fler än 60... så det är bara en början). The Trouble With Harry (skojjig), Torn Curtain (Paul Newman räcker långt), Frenzy (galenskap i London), Family Plot (hade inte hört om denna tidigare, men ska bli kul att se); Psycho (måste man ju ha), Vertigo (James Stewart har höjdskräck), Rope (James Stewart anar ugglor i mossen), Topaz (?), Shadow of a Doubt (Joseph Cotton är obehaglig, ovanligt nog), Saboteur, Rear Window ( James Stewart har brutit benet - och ett måste när man bor som vi gör), Marnie (filmen jag bara sett till hälften - dumma videoinspelning - och letat efter i ca 10 år), The Man Who Knew Too Much (James Stewart med Doris Day på Albert Hall bl a) och The Birds (som jag nog skippar, behöver inte förvärra min fågelskräck direkt). Och just det, £25 kostade de. Älskar HMV:s sommarrea.

Tänkte jag skulle heja på Spanien, men det känns som om det vore att göra dem en björntjänst. Hittills har alla lag jag hejat på åkt ut.

Inga kommentarer: