lördag, juni 28, 2008

Innomhusgrillning

Visst var stor del av dagen mindre rolig, men framåt kvällen blev det ändring. Lyckades först och främst komma ikapp med mitt skrivande. Och sedan fick vi gäster!

Vi hade huset fullt. Tio pers allt som allt. Tanken var att grilla och sedan spela spel. Grillingen gick det sådär med pga orkanblåsten (typ) som hindrade oss från att ens tända grillen. Så det fick bli ugnen istället, och jag måste säga att det var en god ersättare. Till burgare och korv var dte brödbullar och hemlagad coleslaw. Och folk verkade ha det bra. Spelandet kom igång lite sent så vi kkörde på TP istället för risk. Vi lottade lagen (kändes bra att inte vara parlag) och jag blev gul med Matt. Vi hann inte spela klart innan det blev dags för våra långtkomna vänner att åka hem. Men jag får väl erkänna att jag just då inte heller hade flest pluppar. Menmen. Matt, Gloria och James stannade lite längre och vi passade på att äta lite bananasplitaktig efterätt. Mums. En mycket trevlig kväll allt som allt.

Inga kommentarer: