måndag, juni 30, 2008

Marknadshelg

Det blev en lugn, men snabb helg. Vi passade på att besöka lite marknader utan att göra dte galet för oss.

På lördagen tog vi en tur upp till Notting Hill (Portobello Road market) och kikade på vad som fanns att erbjuda där. Jag såg en hel del roliga vintagebutiker (men de vet att ta betalt!) samt ett förtjusande montage av "cigarettkort" med cricketspelare på från runt 40-50tal skulle jag gissa. De var så fina! Är mycket fretsad att åka tillbaks och köpa... Annars blev det fruktinköp (önskar vi hade en frukt- o grönsaksmarknad i närheten) och dricka. Mycket folk var där iaf. Och Notting Hill är förtjusande. Lite mkt svenskar dock. :)

På söndagen tittade vi in på diverse marknader i Shoredichområdet och österut. Den nya upplevelsen var Colombia Road Flower SländorMarket. Där fick vi tag på en klätterväxt till balkongen och jag lyxade till med djupt purpurfärgade pioner. Mkt häftig marknad och trevlig miljö. Vi var även på Brick Lane och försäljningen där, samt Spitelfields för att inköpa en hallmatta. SÅ det var en bra dag. Vi träffade även James, Charlie, Sirid och Charlies kompis Tobey och vi åt sittandes utomhus på Vibe Bar. Jag åt en supergod Sydafrikanskt kryddad burgare och drack Ginger Beer med lime. Mums!

Vi lyckades få upp klätterväxten när vi kom hem, och det ser riktigt fint ut. Balkongen blir mer och mer civiliserad. På kvällskanten gjorde jag kaffe i min mockakokare till mig OCH Linus som vi njöt av på balkongen. Inte alls dumt.

Inga kommentarer: