fredag, juni 27, 2008

Onödigt stressad

Dagen började bra. Vi vaknade till Povel Ramels Ta av dig skorna. Lisa ringde upp och vi pratade ett slag. Mys! Jag fick upp annonserna på Gumtree.com och MArketplace för försäljningen av diverse strösaker (inkl vår sängkarm). Jag fick t o m ett svar efter lunch! Och lyckades sälja sängen. Men det var då mecket började. Mannen sade till mig att han skulle komma illa kvickt, så jag tog i för att hinna montera ned sängen (något lättare att frakta så). Medan jag gjorde det upptäckte jag att vi tänkt fel. Vi hade tänkt att madrasserna i sängen var sådana att man kunne fästa ben på den diurekt (därför hade vi också köpt ben och ihopklämmare på ikea). Men icke! Då fick jag lätt panik (dumt, jag vet) och försökte få tag på Linus för att konferera. Skulle jag avbryta köpet? Skulle vi försöka få madrasserna sålda också? Men han var inte tillgä'nglig så jag bestämde mig själv och fick klart nedmonteringen tills dess köparen sagt att han skulle komma. Eller? Tiden gick och jag började undra. Framåt kl sex skickade jag ett sms med adressen på nytt (och så att han skulle få mitt mobilnummer också). Men inget svar. Linus kom hem, vi diskuterade sängen. Fortfarande inget svar. Efter middagen skickade jag ännu ett sms och sa att eftersom han tydligen inte skulle komma idag så fick vi höras imorgon. Rätt sent ringde han upp och bad så hemskt mycket om ursäkt. Han hade varit oorganiserad och skulle ringa imorgon. Ok. Problemet var mest det att isärplockningen parallellt med iniskjtet om felberäkningen och en känsla av att jag behövde bestämma hur vi skulle göra inom en snäv tidstrist hade stressat upp mig. Är fortfarande inte så tålig. Bär fårtfarande sår efter tiden som varit. Och jag kunde inte äta upp maten utan fick magknip istället. Mindre kul helt enkelt. Men ändå en skitsak.

Inga kommentarer: