måndag, juni 23, 2008

Pianospel

Fick en öevraskande vänförfrågan igår på ansiktsboken. Min pianolärarinna fån när jag var 10 år gammal (1989/90)! Hon håller på att samla ihop gamla och nuvarande elever som vänner. Min största överaskning var att hon överhuvudtaget mindes mig. Jag spelade nämligen bara i ett år och var knappast så fitig som jag borde varit. Och det är 18 år sedan vi sist träffades. Men det gjorde hon. Och inte bara det - hon mindes även detaljer som jag tills jag påmints om dem inte tänkt på på... iaf 18 år. (När jag övat ordentligt så brukade hon fästa ett klistärmärke vis dtycket i boken och skriva en kommentar. Vi ägnade tydligen en del tid, jag inisiterade på detta, på att hitta en penna i matchande färg till märket för kommentaren.) Fascinerande. Hon måste ha ett fantastiskt minne. Och så kankse jag är mindre förglömlig än vad jag tror! :) Under ligt, men riktigt roligt faktiskt.

Inga kommentarer: