torsdag, juni 26, 2008

Vilse bland volymerna

Efter lunch och lite fix begav jag mig mot biblioteket. Resan gick rätt trögt och så vände bussen mitt på Commercial Road (en dubbeldäckare som vänder i tung trafik - det är en syn det) och körde via Whitechapel Road istället. Lite orolig då jag även hört massor av sirener och sett en del blåljus ringde jag Linus. Hanhade ingen hört, och inget stod på nyhetssidorna heller. Efter ett slag kom chauffören upp och förklarade att det varit en stor brand på gatan och han därför fått åka en annan väg. Det tog alltså rätt lång tis innan jag var framme på LSE.

Väl framme försökte jag arbeta fokuserat. Hittade den artikel jag skulle ha, samt en kopia av förordningen jag inte kunnat få tag på på nätet. Gott. Sedan skulle jag börja försöka hitta material av annat slag. Dte var svårare. Klättrade omkring (på riktigt! det fanns en stege för att nå högst upp) bland volymer av Hansard Parliamentray Debate och Parliamentary Papers, men hittade knappt ngt. Kände att det kan bli riktigt svårt att hitta engelskt amterial otsvarande det svenska. Dels pga min sämre kunnskap OM materialet, dels pga det antagligen finns mindre med, och mindre lättillgängligt material. Ska idag fortsätta arbeta på min deskriptiva del och borde då kunna få större klarhet i var jag ska leta.

Slutligen tg jag svängen förbi Argos på vägen hem (även den resan tog en evighet). Vi hade bokat div varor som jag var tvungen att hämta. Bl a har vi nu ett TP-spel, på engelska, för en spottstyver jämfört med vad den brukar kosta. Och en bra väckarklocka man kan koppla till bl a ipod.

Inga kommentarer: