tisdag, mars 27, 2007

Kroppkakan (9-11 mars)

Linus kom en långhelg. Det var underbart. Att träffas till lunch på fredagen var en en lyx. Vi hade det inte bara mysigt och ovanligt mycket med tid, men vi lyckades även gå på bal. Vi var på Storaste Kroppkakan, Kalmar nations stora bal, och hade trevligt. Jag har aldrig ätit kroppkakor tidigare men kan härmed intyga att potatis, fläsk, skirat smör, grädde och lingonsylt kommer bra överens med mig. Jag åt 6,5 stycken (en halv för mycket) och kände mig mycket nöjd. Man påpekade för mig att jag skulle kommit på tredje plats i kroppkakeätartävlingen om jag medverkat. Med insikt om min tävlingsinstinkt så hade det varit en DÅLIG idé. Det räckte med den tävlingskänsla som överkom mig bara vid sidan av. Jag fick dansa lite och prata en del med gamla vänner. Det trinkades både på ombudsmannarummet och uppe i sviten. Vi försökte oss på en Maltadrink: "Sniffer"? Som gick ut på att tända eld på cointreauångor, släcka dem med handen, andas in ångorna, dricka cointreaun, snorta ännu mer cointreau i andra näsborren. Vi lyckades så där men hade trevligt ändå. Kids, don't do this at home! Söndagen var .det pizza som gällde

Inga kommentarer: