tisdag, mars 27, 2007

Dumma Ryanair (16 mars)

Jag bestämde för länge sedan att inte flyga Ryanair mer. De är dumma, har osympatiska policys, dåliga villkor och jag litar inte på deras säkerhet. För det mesta är de inte heller billigare. Men så skulle jag boka biljetter i januari och var dum nog o kollade Ryan ändå - eftersom easyjet o sas just den dagen var lite att ta i. Jodå billigt pris - jag fick väl boka den ändå. Det fick jag ångra. I februari fick jag meddelandet om att flighten flyttats fram till morgonen på söndagen - lagom bra. Ville jag få pengarna åter så kunde jag få det eftersom det var så stor skillnad mellan den bokade tiden och den de bokat om mig på. Det fick jag ansöka om på ett onlineformulär. Ingen bekräftelse fick jag. Sådär i mitten av mars blev jag orolig o fyllde i formuläret igen - för säkerhets skull. Ingen bekräftelse. När tiden kom då jag borde fått besked enligt tidsramarna som lämnats vid ansökningen bestämde jag mig för att ringa. Från Sverige får man ringa en service linje på engelska (typ) som kostar 4 kr/min. Smasken. Efter mycket om o men fick jag ett släpigt svar om att jag i alla fanns i datorn som ansökande. Det var iaf något. Inte förrän den 27 mars fick jag besked om att pengarna kommer sättas in på mitt konto. Flyg inte Ryan. Deras priser täcker inte allt annat skit.

Inga kommentarer: