tisdag, mars 27, 2007

Är en kärring (24-25 mars)

På lördagen var vi o tittade på lägenheten. Det känns bra. Den nuvarande hyresgästen var något förvirrad, men det ska väl ordna sig. Trevligt att få ett mer fysiskt grepp om hur mitt framtida hem är. Vi tog en tur in till stan och tittade i affärer (bl a köpte vi present till bäbisen) och hade det allmänt trevligt. Jag ställer mig undrande till vissa affärers strategier dock. På HM spelades extremt hög och ansträngande musik som fick mig att bara vilja fly. Vem lockas att handla mer av det? Är de som gör det verkligen den vettiga målgruppen? Denna undran hamnar i samma fack som varför man har fruktansvärd ljussättning i omklädningsrum. Jag köper inte MER kläder för att jag ser grotesk ut medan jag provar dem. Snarare får jag känslan att inget hjälper. Lika bra att strunta. Vi gjorde goda hamburgare med gorgozola och hemgjorda lökringar till middag och jag var mycket nöjd den kvällen. På söndagen vaknade jag med halsont och denna besvär bara blev värre allt som dagen gick. När jag väl kom hem på söndag kväll ville jag inte mycket mer än att sova och äta piller (som jag inte hade *buahhhh*). Synd om mig. Som tröst fick jag dock en födelsedagspresent i förskott av Linus *hjärta*. Jag har nu en underbar t-shirt med "fördjudet med velociraptorer" tecken på. DET är kärlek det.

Inga kommentarer: