lördag, maj 29, 2010

Nya upplevelser

Som tidigare upplysts om har vi köpt lite fler plantor att ha på balkongen. Dessa behövde planteras om (och så även lavendel från förra året och klängväxten som vi kanske kan revitalisera från två år sedan). Därför köpte vi 20l jord idag och växtnäring. Linus tyclte även det var dags att plantera om innomhusväxterna. Dessa har jag ett väldigt tveksamt förhållande till då jag inte riktigt fattar poängen med plantor innomhus och mest tycker de är en källa till dåligt samvete & allmän ångest då jag aldrig lyckas hålla dem vid liv ngt längre slag. Därför får maken huvudansvar för dessa eftersom det även är han som vill ha dem. Jag tolererar dem endast. De enda levande växter jag uppmuntrar att hålla inne är a) örter som såsmåningom kommer till nytta i mat och b) snittblommor som ändå ska dö, så varje dag man har dem är triumf och den dag de måste slängas oundviklig och därför ångestlös. But I digress.

Det jag egentligen skulle säga är att jag nu för första gången i mitt liv planterat om växter. Massor av växter. Nu får vi bara hoppas på det bästa. Iaf fr de på balkongen för det skulle vara bra trevligt att kunna sitta på balkongen på sommarkvällar i doft av lavendel & jasmin.

Inga kommentarer: